Saturday 25 September 2010

Long time no see

Ok, jag börjar med att be om ursäkt för att jag inte skrivit på länge, men har varit så sjukt upptagen. Varje dag så har det varit någonting, hoppas dock på att bli lite bättre framöver.
I vilket fall så skrev jag senast att det var en sportfestival mellan Korea University och Yonsei University, den var verkligen helt helt galen. Det började med Baseball på fredagen, och det man gör som supporter är att man dansar(man ska göra en massa olika rörelser) och sjunger , typ som att vara med i ett stort pojkband. Vi började en timme innan matchen, och man håller på konstant, efter kanske en och en halv timme så märker jag att matchen börjat för en haltimme sedan. Efter det så bestämmer jag mig för att titta lite mer, jag såg kanske 20 minuter sammanlagt, resten av tiden gick till att följa dansstegen. Det var fan inte lätt kan jag säga.

Dag två var rugby och fotboll, i princip likadant som dagen innan med tre stora skillnader.
1: Vi vann fotbollen (vem bryr sig om de andra sporterna, fotbollen är ju den som räknas)
2: Cheerleadern i rosa
3: Cheerleadern i grönt
De var så jäkla söta så att man höll på att dö ^^
Efter fotbollen så var det utgång, men ingen vanligt utgång. Nej vi gick i ett tåg på kanske 20 personer, sen så stannade vi framför en restaurang och dansade och tiggde öl och mat, det höll på fram tills det att de bjöd in oss. Antingen så stod restaurangen för det eller någon snäll gammal student från Korea universitet. Vi fick stanna på ett ställe i kanske 30 minuter till en timme, efter det så var man tvungen att byta då de andra hundratals studenterna också ville dricka. Det var en lång lång lång men rolig natt. Efter det att mina vänner åkt hem, dvs jag hjälpt dem in i en taxi, så skulle jag ta en taxi när jag sprang på några koreaner som ville att jag skulle hänga med dem, jag är inte den som är den så sa självklart ja. Efter det så blev det kineser osv osv. Vaknade upp hemma med en Yonsei blå halsduk ^^.
För några dagar sedan så kom min vän Yonge från Sverige hit för att träffa sin familj, efter det så har jag hängt med dem i princip varje dag, så sjukt mycket utgång det blivit, men men har ju haft lov J
Måste säga att jag älskar den släkten, de är helt underbara!
Snabbt summerat, vi har varit på en Sauna, vilket är ett stort badhus där det finns bastu och dylikt. Många som är där sover över, på golvet. Jag sov väl kanske i en 20 minuter den natten. Fan för alla pruttande gamla gubbar :P
Har tyvärr inga bilder därifrån än, men ska få det skickat till mig.

Jag och Yonge har också varit på en liten minikonsert, eller ja en skolstart för ett universitet där de hade BoA som uppträdde, för er som inte vet vem hon är så är det en riktigt snygg tjej som sjunger och dansar. Se här under.
Har även varit på det kungliga palatset eller vad man nu kallar det, lägger in några bilder från det men orkar inte skriva så mycket om det. Väldigt vackert var det och vädret var fantastiskt.
Nu till det viktigaste av allt, JAG HAR FLYTTAT! Helt fantastiskt, delar en 3a men en koreansk kille. Området är Itaewon vilket är längre från skolan med fler amerikaner MEN det existerar ett uteliv här, och väljer man bara att ignorera alla amerikaner alternativt försöker hitta ställen utan dem så är det lugnt. Tyvärr så är det ett område med många transgender ställen vilket är sjukt, men man får titta noga på skyltarna innan man går in på ett ställe :P
Övrigt så har en 40 årig dam varit på och tafsat på mig vid baren, jag svepte min öl illa kvickt, sedan så försökte en hora få följa med mig hem.
BoA


Yonge Hans kusin 승민 till höger och hennes två vänner

<>
Flickan i grönt, aaah

Flickan i Rosa

Från natten då vi tiggde öl och mat

Samma natt, Keita den lilla snorungen :P

Hands Up eller ja hans namn låter som det iaf


Alla KUBAs dvs de som ska ta hand om oss

Mitt nya rum med koreanska böcker överallt, jupp det är fejkat

Det nya köket


Detta köpcenter fick mig att tänka på Ninni, Doota Doota, damn you

Man skal tydligen bevaras ung om man gick genom denna, gjorde det ett antal gånger,,,

Palats området, så vackert

Danny med tre tjejer som inte jobbar där utan de var bara där för skojs skull.

Jag ser inte ut som en jätte va?

효진,Caroline,유진(Yonges underbara kusiner)

Me and Danny



Blev bara tvungen att ta kort p[ detta mobilsmycke, den rosa kaninen är ju 10ggr så stor som mobilen



Min första hembeställning efter en natt ute till 6 eller 7 som vanligt på semesterveckan


3 comments:

  1. Hej!

    Fan va roligt att få läsa lite om hur du har det! :) Doota Doota Doota! Jag smyger mig in överallt Daniel... you can not escape me!
    Fin lägenhet! Kul att man faktskt kan gå runt i den :) Vem är koreanen du delar med? Nån som du pluggar med eller?
    Den där skoltävlingen får ju Sveriges nollningslekar att framstå som dagislekar...!
    Njut njut njut av allt Daniel!

    PUSS!!

    PS. Emilio hälsar välkommen till den mörka sidan... (din PC)DS.

    PS2. DaDota dota dota dota do da ta do! DaDota dota dota dota do da ta do! Dota dota doota! Dota dota doota! Doota doota doota dota dota do! DS.

    ReplyDelete
  2. Kul att du är tillbaka!!! Men seriöst, vad är det som står lite på sniskan i köket? Är det en stolpe för att stötta upp taket eller? Och du har ju UTSIKT i ditt nya rum ju!!!Lyx!

    Och du, jag tror inte på att du gick genom den där porten, du måste väl ha krypit eller?

    Du verkar trivas iaf, även om din lever kanske har en annan åsikt... ;)

    Håller med Ninni, svenska nollningen kan slänga sig i väggen (borde verkligen ta efter det där med att sjunga sig till alkohol, undrar om det funkar här med???)

    Puss och kram!

    ReplyDelete
  3. Det ar en projektorduk. Jo jag kanner mig delaktig i en skola for forsta gangen. Jag menar, jag kanner att jag ar Korea Universitet student. Har aldrig haft den kanslan i SU.

    ReplyDelete