Thursday 26 August 2010

Lite över en vecka i Seoul.

Jag har varit sjukt dålig på att uppdatera denna blogg, men till mitt försvar så har jag faktiskt inte orkat.
Måste bara börja med att säg att denna stad är helt fantastisk, helt helt underbar. Känner redan nu att min biljett hem till Sverige i januari börjar att närma sig allt för snabbt.

Just nu så sitter jag i min cell på 9 kvm och tycker synd om mig själv då jag var ute med två koreaner igår och de ville tävla i att dricka ris sprit och ris vin, det slutade med att vi alla var förlorare :P
Och några koreanska tjej kompisar har jag också lyckats få tag i, så det känns precis som hemma med andra ord. Förutom att folk säger att jag är så lång och snygg hela dagarna, och lik Jake Gyllenhaal också av någon anledning. =)

Min dator har dock gått sönder så jag ser i princip ingenting på skärmen så ni får ha lite överseende med eventuella stavfel osv.
Eftersom att jag inte orkade läsa vad denna staty handlade om så tå gissar jag i alla fall att en har fångat en boll och då blir alla glada och dansar i en ring. Typiskt koreanskt ;)
Jag och Jk drog till Han River och drack en öl och snackade skit i ett par timmar. Tragiskt nog så lärde han mig saker om svensk historia ^^
Detta är ett minnes ställe för Korea kriget, sprang på det av en slump en dag när jag bara var ute och gick i ett par timmar.
Detta är faktiskt en skola, helt stört. Dock inte min skola :/
Vad tusan, nu är denna bild med två gånger, ja ja, boll glada ring dansar koreaner.
Första dagen i Seoul, i Gangnam. Fan vad trött jag var den kvällen, helt stört.
Min första måltid i Seoul. Det är Kimchi och något annat, kommer inte på vad det heter nu, men gott var det.
Green Tea latte, mycket gott. Eller ja, nu har jag tröttnat på det men drack det ett par gånger om dagen i början. :)
Detta är the man, the myth, the legend. J.K.
Detta är mit sovroma hemma hos J.K. fan vad jag ångrar att jag flyttade. Ni ska få se bilder på min nuvarande lägenhet/skokartong.
Åh, så fint det rummet var.
Detta är min skola, korea University, den är så sjukt stor så kan inte visa alla bilder.
Konstiga människor med konstiga kläder här :)
Här under satt jag och mös medans jag pratade på skype. De har i alla fall ansat den..... Fortfarande inne på min skola.
Mitt Universitet, byggnaden för korea studier.
Udong, min andra måltid, men råkade dricka vattnet så blev stört dålig efter detta.
Kallas brödra statyn, men vet inte hur ni brukar umgås med era bröder, men såhär gör vi alla fall inte i min familj...
Spelställe, med starcraft 1 på tvn så klart :P
J.K's mamma gjorde frukost åt mig. Helt fantastisk kvinna. De vill att jag ser dem som min familj. Och ville verkligen inte att jag kulle flytta ut så snabbt. Varför lyssnade jag inte på dem :P
Världens mest bortskämda hund, och dryga, men fan vad söt den är så man kan ju inte bli arg på den. J.K's lilla älskling.

4 comments:

  1. Åh vad kul att se BILDER! Skolan ser typ ut som skolan i X-men. Ascool! Vacker! ALLT! Och du är fan helt blåst som flyttade från JK!!! Gå dit på dina bara knän och BEEEEE att få komma tillbaka!!! Eller bjud hem dem på middag ;) Då släpar de nog hem dig igen. Eller kan du fråga om jag får bo där! Skulle jag kunna stå ut med ;) Maten såg läskig ut, men är säkert god...du får bjuda ngn gång, om du ngnsin kommer hem igen... Har iaf smakat dina Gingercandy hos mamma. Både jag och Kasper gillade dem starkt. Underbart att se och prata med dig idag. Lite körigt bara med busarna. Lättare mellan 13-15 min tid alltså 20-22 för dig... KRAAAAAAM

    ReplyDelete
  2. Självklart kan jag bjuda på det! Men eftersom att jag inte kan laga det så får du helt enkelt ta och komma till Korea och äta :P
    Skolan är riktigt maffig och fin, blev minst sagt överraskad. Det jobbiga med skolor i Seoul är dock att de är byggda på kullar/berg, detta då det tydligen varit begravningsplatser tidigare och och därför var priset för marken väldigt låg. Men fan vad jobbigt det var att gå där i 35 grader , fy fan vad jag svettades :P

    ReplyDelete
  3. Jaha då fick man en inte efterfrågad historialektion på köpet ;) Passa dig du, jag kanske tar dig på orden och står där utanför din garderobsdörr en dag! Kul att du ringde igen! Kraaaaaaaam

    ReplyDelete
  4. hahahaha jag dööööör!! "boll glada ring dansar koreaner" Vi sa ju att dom gillade bollar där! O du har ju din alldeles agna lilla fina rosa boll som du kan dansa i ring med oxå. Vi tänker på dig... vill inte att du ska känna dig utanför.
    Ok när kan man boka skypedate med dig då??
    Shit vilket fint rum du hade hos JK! Jag vill se bilder på din "cell" oxå. Hoppas du hittar nåt liiiite större o finare rum att bo i...
    Hur går skolan då? Har ni börjat än?
    Jag är iaf jätteglad för din skull för du verkar ha det så sjuuukt roligt där. Go D-man, Go!
    KRAM!

    ReplyDelete