Tuesday 31 August 2010

Ok Daniel har lyckats igen...

Detta blir ett kort inlägg med lite bilder från min dag ute med Alisa och Chen, det var en så jäkla skön söndag. Vi gick till ett café som var med i en koreansk drama som både jag och Chen sett, Alisa var inte lika imponerad :P

Skolan har börjat och det har verkligen varit kaos med kurserna, inget fungerar som det ska här borta, men verkar i alla fall snart ha mina fem kurser. Skippade Företags Värdering då jag typ somnade efter tre minuter och läraren sa att man måste vara kär i finansiering och redovisning...

Första koreanska lektionen var såååååå jävla tråkig, jag och Chen och Sasha, en kille från Kazakstan, kunde redan allt och har insett att vi inte kommer att lära oss något av kursen. Tyvärr så är den avancerade på en annan tid som inte passar in i våra scheman :(

Ok ni har väntat länge nog, vad har Daniel gjort?
Jo jag och Chen  satt och väntade på nästa kurs i skolan, då ser jag att en koreansk tjej tittar på mig hela tiden. Hmm konstigt tänkter jag, men låter det vara. Sen helt plötsligt så kommer hon och sätter sig bredvid mig, och säger Daniel är ett jättefint namn, det är från bibeln och han är så snäll.

Öh vad fan, tänker jag men svarar "Oh it is?"
Och hon fortsätter vara mysko som fan, säger att hon gått ut Seoul National University (koreas numemr 1 skola) med A+ i allt. Jag svarar "Wow, that is incredible", varpå hon säger "No, that is like the bless of God".
Chen snäll som hon är, märker att något är fel på henne så hon......gör ingenting och väljer att skratta åt mig istället....bra vänner man har....Precis som i Sverige..


Vidare så fortsätter hon att prata om att hon inte tittar på tv, att hon vill ha mitt nummer, vilket jag säger att jag inte har. Jag får hennes nummer och hon säger till mig att ringa ikväll. Hon har en väldigt psykopatisk blick. Öh ok säger jag. Jag tar en klunk vatten och hon frågar på en gång om hon får dricka av mitt vatten och dricker det på ett väldigt konstigt sätt. Fan tänkter jag, måste dra, säger att jag måste gå på föreläsning, än en gång så säger hon att jag måste ringa ikväll och att jag är smart av någon anledning.
WEEEEEEIRD!

Nu har jag i alla fall ett safety word med Chen, Hilfe Hilfe, och då kommer hon och låtsas att vara min flickvän och sparka på dem.

Spelar ingen roll vart i världen jag är, psykopater lyckas ändå hitta mig :P


Chen ställer upp kopparna för fotografering
Väldigt gullig, detta var på caféet som var från Kdramat Coffee Prince, samma namn som stället
Alisa
Chen Utanför världens gulligaste Café
En kopp Gullig kaffe som jag drack.



Och nu till lite bilder.

1 comment:

  1. Ett framsteg, du ser det iaf... ;)
    Eh trevlig tjej...hm...

    Chen var söt :) Och jag förväntar mig en mugg med varm o'boy med öh Leonardo di Caprio när jag fyller 30 haha.
    Så kul att se bilder på dina vänner, så man har en suck att veta vilka du pratar om! Hoppas skolan blir bättre då...

    Kraaaaam nu ska jag se fångarna på fortet, barn vs föräldrar (book, craaford, herrey och wahlgren tjoho nooooot) och dricka vatten som inte är format som en nalle eller katt :(

    ReplyDelete